Deklaracja dostępności
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Szczawnicy zobowiązuje się zapewnić docelowo:
- dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, zwaną dalej Ustawą o dostępności;
- zapewnić dostępność komunikacyjną.
PSONI zapewnia pełną dostępność architektoniczną budynków użytkowanych przez Koło.
I Dostępność cyfrowa
Strona www PSONI jest częściowo zgodna z Ustawą o dostępności cyfrowej z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- Brak tłumacza migowego online;
- Brak możliwości przekazu tekstu głosem treści dla osób niewidomych
Dokumenty na stronie www są udostępniane w formacie word i pdf
Zrozumiałość i czytelność treści
Staramy się, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia.
II Dostępność architektoniczna
Budynki PSONI są przystosowane do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnością ruchową.
A Krościenko, ul Trzech Koron 1
- Podjazd
- Oporęczowane schody
- Szerokie drzwi
- Dostosowana i oznaczona toaleta
- Możliwość użyczenia wózka na miejscu
B Szczawnica, Park Dolny 6
- Podjazd
- Winda
- Oporęczowane schody
- Oporęczowane korytarze
- Szerokie drzwi
- Dostosowana i oznaczona toaleta
- Możliwość użyczenia wózka na miejscu
C Ochotnica Dolna, Brysiówka 26
- Automatycznie otwierane drzwi
- Winda
- Oporęczowane schody
- Dostosowana i oznaczona toaleta
- Możliwość użyczenia wózka na miejscu
III Dostępność informacyjno-komunikacyjna
A dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
- Pracownik wskazany przez dyrektora/kierownika placówki asystuje osobie niesłyszącej/słabosłyszącej podczas jej pobytu na terenie placówki i wspiera ją poprzez porozumienie na piśmie, komunikację w wyciszonym pomieszczeniu, głośne przekazywanie informacji;
- Można złożyć pismo/wniosek/zapytanie na adres Krościenko, Trzech Koron 1 lub
wysłać e-mail na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 18 262 30 82
- skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibie Placówek w godzinach ich pracy poniedziałek-piątek 8-15
B dla osób słabowidzących i niewidomych
- Pracownik wskazany przez dyrektora/kierownika placówki asystuje osobie niewidomej/słabowidzącej podczas jej pobytu na terenie placówki;
- Pracownik wskazany przez dyrektora/kierownika placówki odczyta i wyjaśni treść interesującego osobę pisma/komunikatu;
- Można skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 18 262 30 82
- Można skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibach Placówek w godzinach ich pracy poniedziałek-piątek 8-15
- Dopuszcza się możliwość korzystania z budynków PSONI przez osoby z psem asystującym;
C dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Jest możliwość komunikowania się za pomocą piktogramów, PCS i języka gestów MAKATON;
- Pracownik wskazany przez dyrektora/kierownika placówki asystuje osobie niepełnosprawnej podczas jej pobytu na terenie placówki;
- Pracownik wskazany przez dyrektora/kierownika placówki odczyta i wyjaśni treść interesującego osobę pisma/komunikatu;
- Można skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 18 262 30 82
- Można skontaktować się osobiście, zgłaszając się w siedzibach Placówek w godzinach ich pracy poniedziałek-piątek 8-15
- PSONI dysponuje broszurami informacyjnymi napisanymi w tekście łatwym do czytania, które może udostępnić na miejscu lub wypożyczyć;
Dane kontaktowe i procedura składania wniosków
W przypadku problemów z dostępnością strony www prosimy o kontakt na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. lub dzwoniąc na numer telefonu 18 262 30 82
PSONI powinno zrealizować wniosek niezwłocznie, nie później, niż w ciągu 7 dni roboczych.
Skargi
Tą samą drogą (na powyższy adres e-mail oraz telefon) można składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Skargi rozpatruje Przewodnicząca Zarządu Koła
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Aktualizacja treści marzec 2022